Abu Dhabi

Az Egyesült Arab Emírségek Délnyugat-Ázsiában, az Arab-félsziget délkeleti részén helyezkedik el. Ez a szövetségi állam összesen hét emírségből áll, az ország fővárosa és egyben a legnagyobb városa is Abu Dhabi. Azonban a népesség tekintetében csak a második helyen helyezkedik el a turisták által nagyon kedvelt Dubai mögött.

A Wizz air légitársasággal 2013 októbere óta utazhatunk közvetlenül Budapest és Dubai között. Egy évvel később, 2014 októberében az emírség saját légitársasága az Emirates  is megindította a járatait ezen az útvonalon. A repülési idő körülbelül 5 és fél-6 óra.

Én 2014 év végén jártam először az Emírségekben és két igazán izgalmas és aktív hetet töltöttem el az országban. Az ide látogató turisták rengeteg program közül választhatnak. Mi is igyekeztünk minél többet kipróbálni az ott töltött idő alatt. Részt vettünk például sivatagi túrákon, kipróbáltuk a sípályát, voltunk csúszda parkban és még pingvint simogatni is. Azóta még kétszer visszalátogattam az országba, utoljára idén júliusban. A hét emírség közül háromban jártam eddig: Dubai, Sharjah és Abu Dhabi.

A legtöbb időmet Dubaiban töltöttem, mégis Abu Dhabi az első pillanattól belopta magát a szívembe és minden alkalommal ellátogatok ide is legalább egy napra.

Az autós közlekedés nagyon olcsó az Emírségekben, hiszen a benzin ára rendkívül alacsony az itthoni tarifához képest. Mi is autót béreltünk és azzal közlekedtünk, ez szerintem a legegyszerűbb módja az utazásnak. Az viszont biztos, hogy kell egy pár perc mire az ember megszokja a néhol 6 sávos, alul felül egymást keresztező utakat.

Abu Dhabi gyorsan és egyszerűen elérhető az autópályán, nagyjából egy másfél órás autó úttal Dubaiból.

A fővárosba érve a legelső megállónk a Sheik Zayed Mosquat volt. A tervezett programjaink közül én ezt vártam a legjobban és egyáltalán nem okozott csalódást. Azt gondolom ez az első számú látványosság amit mindenkinek látnia kell aki ellátogat ide.

A mecsetben található a világ legnagyobb szőnyege, amelynek 5700 m² a területe valamint a világ legnagyobb csillárja is, ami 10 méter átmérőjű.

A belépés teljesen ingyenes és annyi időt tölthetsz el a mecset területén amennyit csak szeretnél. Érdemes rászánni akár egy fél napot is, körbe menni és megnézni mindent kívülről belülről. A kert egyik sarkában van egy kellemes kis kávézó is, ahol egy hűsítő jegeskávé mellett felfrissülhetünk. Aki teheti mindenképpen maradjon sötétedésig és nézze meg a mecsetet kivilágítva is.

Abu Dhabi másik fő nevezetessége a Ferrari World szórakoztató park, amely 2010 novemberében nyitotta meg kapuit. Mi hétköznap mentünk el ide és szerencsére kifejezetten kevés látogató volt aznap. A park leghíresebb attrakciója a világ leggyorsabb hullámvasútja a Formula Rossa. A hullámvasút csúcssebessége 240 km/h, amelyet 4,9 másodperc alatt ér el egy hidraulikus kilövő szerkezet segítségével. Nekünk körülbelül 10-15 percet kellett csak sorban állnunk minden alkalommal, tehát bőven volt időnk többször is kipróbálni ezt a hullámvasútat. Ezenkívül még sok-sok más attrakció is van a parkban, egy napot mindenképpen ajánlatos eltölteni itt is az adrenalint kedvelőknek.

További programok a környéken:

• Emirates Palace, itt lehet kipróbálni a híres aranyreszelékkel megszórt kávét. Nekünk a kávé sajnos eddig kimaradt, de az épület valóban nagyon szép, érdemes megnézni.
  • Corniche, séta Abu Dhabi promenádján egy frissen facsart gyümölcs levet szürcsölve mindig jó levezetője lehet egy hosszú napnak.
  • Global Village egy kulturális, szórakoztató program az egész családnak. Csak a főszezonban van nyitva október végétől április elejéig.
  • Kirándulás Ománba: mi mentünk hajóval és kocsival is. A hajós út szervezett volt, tartalmazta az ellátást egész napra valamint a vizes programokat pl.: „banánozás” a tengerben. Autóval pedig egyénileg mentünk át Al Buraimi-be.
  • A sivatagi autókázás a vörös homokban szintén egy felejthetetlen program és ha szerencsések vagyunk még kis tevéket is láthatunk a semmi közepén megbújó teve farmokon.

Érdemes tehát kicsit kimozdulni egy Dubai-i nyaralás alkalmával, hiszen a főváros és a környéke is megannyi gyönyörű látnivalót illetve érdekes programot kínál a látogatói számára. Azonban az se szomorkodjon akit Dubai érdekel jobban, pár hét múlva érkezik egy blogposzt a turisták által leglátogatottabb városról is.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess minket Facebookon is!