A katalán főváros - Barcelona
Hány nap alatt sikerült megnézni a "kötelezőket"?

A repülő landolását követően összeszedtük csomagjainkat (mert júliusban ki gondolta volna, hogy közben bevezetik a kötelező kézipoggyász-feladást…?), vettünk egy T-10 gyűjtőjegyet és követtük az R2 jelzésű vonathoz vezető útvonalat. Nekünk 5 napra a 10-es gyűjtőjegy bőven elég volt, a legtöbb helyre gyalog mentünk, így a városból is többet láthattunk. Mivel éjszaka érkeztünk, egyből a szállásunk felé vettük az irányt, hogy másnap kipihenten tudjuk kezdeni a városnézést. A szállásunk egyébként egy hostel volt, ami fiatalok számára tökéletesen megfelelő – úgyis csak aludni járunk ide, reggeli közben pedig ismerkedni is lehet a többi külföldivel. Azonban fontos, hogy időben lefoglaljuk a szállást, nehogy túl drága legyen a végén.

A továbbiakban a főbb látnivalókat írom le úgy, hogy ne kelljen össze-vissza keringeni a városban, mint ahogy azt mi is tettük. Fárasztó, ámde szebbnél szebb útvonalak következnek.

1. ÚTVONAL: PASSEIG DE GRÁCIA – LA RAMBLA

A szállásunk a Passeig de Grácia közelében volt, így ennek elejéről kezdtük sétánkat. Ha ezen az úton végigsétálunk, nemcsak a drágábbnál drágább boltok jönnek velünk szembe, de a két híres-nevezetes, Gaudí által tervezett ház is. Az első a Casa Milá / La Pedrera, amely az utolsó a nem vallásos témájú művei közül. A másik a Casa Batlló, ami egy unalmasnak talált épület áttervezett változata. Ha muszáj választani, akkor én biztosan a La Pedrerat nézném meg belülről, de ha időnk engedi, akkor érdemes a Casa Batllót is beütemezni.

La Pedrera belülről

Ahogy folytatjuk utunkat, a Placa Catalunya térre érünk. Innen indul a helyi Váci utca, a La Rambla. Érdemes ide ebédidőben érkezni, hiszen az utca közepén található a La Boqueria, Barcelona legfontosabb vásárcsarnoka, ahol a sonkáktól kezdve az osztrigán át rengetegféle gyümölcsöt lehet kapni. Ha nem akarunk menet közben enni, akkor lehetőségünk van pultokhoz leülni és normál főételt elfogyasztani egy jó spanyol bor kíséretében.

Gyümölcsök a piacon

Tovább haladva a Ramblán, egy arról nyíló kis térre bukkantunk, a Placa Reial-ra. Mivel annyira magával ragadott minket a tér szépsége és a rengeteg pálmafa, mi leültünk egy kávéra és gyönyörködtünk a látványban.

Placa Reial

A Placa Reial-lal szemben lévő utcában, a La Rambla másik oldalán található a Güell palota, Gaudí egyik korai munkája. A turisták legfőképpen a tetőt díszítő, csempékből kirakott kémények miatt látogatnak ide, de vigyázat, rossz idő esetére lezárják ezt a részt!

Güell-palota kéményei

Ezek után nincs más dolgunk, mint lesétálni a Ramblán egészen a Kolumbusz-szoborig. A közhiedelemmel ellentétben nem Amerikára, hanem az algériai Konstantin városára mutat.

Kolumbusz-szobor

2. ÚTVONAL - KATERDRÁLIS, VÁROSI PARK, PICASSO MÚZEUM, DIADALÍV

A mai napunkat a Katedrális látogatásával kezdtük. Egy 7 eurós belépőért cserébe még a toronyba is felmehetünk, ahonnan szép kilátás nyílik az óvárosra. De ami engem még a kilátásnál is jobban lenyűgözött, az a kerengő. Közepén tavacskával, hattyúkkal, szökőkúttal és pálmafákkal.

A kerengő

Ha már a közelben vagyunk, érdemes útba ejteni a La Manual Alpargatera üzletet, ahol a kézzel készített espadrilles cipőket árulják. A készlet plafonig ér, amiből bárki megtalálja a saját stílusához illőt – még Jack Nicholsonnak, Penélope Cruznak és Ralph Laurennek is sikerült.

Plafonig érő espadrilles-választék

Mi ezután a Picasso múzeumot látogattuk meg. Érvényes, nappali tagozatos diákigazolvánnyal ingyenes a belépés. Egészen a kezdetektől ismerhetjük meg élettörténetét, pályafutását, munkáit. Talán nem meglepő, de nem csak a rá jellemző kubizmus korszakából láthatunk festményeket. Nem mellesleg a belső udvara is említésre méltó!

Picasso múzeum belső udvara

Miután végeztünk a múzeummal, ellátogattunk a városi parkba: Parc de la Ciutadella. A leglátványosabb helyszín a parkon belül a Cascada szökőkút, ami mellett nagy szerencsénkre két táncos eseményben is gyönyörködhettünk.

Cascada szökőkút

A parktól északnyugatra található a Diadalív, amit a park területén rendezett 1888-as világkiállításra építettek a kiállítás főbejáratának. További érdekessége, hogy a világ más diadalíveitől eltérően ez semmilyen győzelemre nem emlékeztet.

Diadalív

3. ÚTVONAL - SAGRADA FAMÍLIA, SANT PAU RECINTE MODERNISTA, GÜELL PARK

Néhány jótanács erre a napra, mielőtt nekiindulnánk:

• Ha máshova nem is, de legalább a Sagrada Famíliába és a Güell Parkba vegyünk online jegyeket, mivel időponthoz kötött a beengedés mindkét (népszerű) helyre.
  • Érdemes a Sagrada Famíliába valami délelőtti időpontot választani, hogy aztán
  • Legyen időnk a Güell Parkban is elegendőt sétálni.

A Sagrada Família éppen a napokban kapta meg végre az építési engedélyt. Végül is még éppen időben, ugyanis a tervek szerint Gaudí halálának 100. évfordulójára, 2026-ra végre elkészül a templom. A templom, amiben minden egyes alkotóelemnek jelentése van. Órákat lehet időzni ebben a csodaszép látványban, ráadásul azon kevés helyek egyike Barcelonában, ahol magyar nyelvű audioguide-ot kaphatunk a jegyünk mellé, sokak örömére.

Sagrada Família, a Szent Család-templom

Ha a Sagrada Famíliától az Avinguda de Gaudín kezdünk el sétálni, a Hospital de la Santa Creu kórházba ütközünk. Ma már az épületegyüttesnek csak egy része működik kórházként. Múzeum és kulturális központ is működik falai között.

Kórház

Miután a kórházat megcsodáltuk kívülről, egy hosszú séta eredményeként elértünk a Güell Parkba. A parknak két része van: az Instagramon már milliószor látott fizetős rész a „mézeskalácsházikókkal” és a gyíkkal, valamint a tényleg park-szerű, ingyenesen látogatható rész. Mindenképpen sétáljunk fel a park leghátsó részébe, mert innen gyönyörű kilátás nyílik Barcelonára.

Güell Park "mézeskalács házikói"

4. ÚTVONAL - CAMP NOU, MONTJUIC

Foci- és főleg FC Barcelona rajongók számára kihagyhatatlan a Camp Nou. Nekünk nem volt szerencsénk, barcelonai látogatásunk ideje alatt egy árva focimeccs sem volt a stadionban, de azért így is káprázatos látványt nyújtott a körülbelül 99 ezer embert befogadni képes létesítmény. A múzeum részén láthattunk minden megnyert serleget, kupát, trófeát, aranylabdát, aranycipőt, de még a kommentátorállásba is beülhettünk.

Camp Nou

Lévén a stadion a város másik felén van, mi a tömegközlekedést választottuk Placa d’Espanya megállóig. Ha ezen a téren csak körbenézünk, láthatjuk a régi arénát, amiben bikaviadalokat tartottak, két magas (velencei-hasonmás) tornyot, amik a világkiállításra épültek, az út végén pedig a Katalán Nemzeti Művészeti Múzeumot. A múzeumba minden szombaton 3 óra után ingyenes a belépés, de számítsunk nagyobb tömegre is, ha ekkor érkezünk.

Katalán Nemzeti Művészeti Múzeum

A múzeum mögött található az az „Olimpiai gyűrű”, az épületek, amelyeket az 1992-es olimpián használtak. A hegy legtetején, mint valami korona, a Castell de Montjuic áll. Érdemes olyan időben fellátogatni ide, amikor a páratartalom viszonylag kicsi, mert ekkor a kilátás tiszta és csodálatos a tengerre, a kikötőre, a városra.

Az 1992-es olimpia jelképévé vált torony

Kilátás a várból a kikötőre

A vár látogatása után visszamentünk a Placa de Carles Buigasra, amelynek közepén áll a Font Mágica. Hónaptól függően változnak az időpontok, amikor a víz színessé válik és kezdetét veszi a zenés fényjáték.

Font Mágica, háttérben a múzeummal

Ha estére nem fáradtunk még el eléggé, akkor megéri beülni egy rooftop bárba, vagy kiülni egy üveg borral a tengerpartra. Náluk este 8 után kezdődik az élet, ekkor lehet csak igazán megtapasztalni, milyen is a spanyol mentalitás. Véletlenül se hagyjuk ki a tipikus spanyol ételeket: paella vagy tapas egy kis sangría kíséretében, desszertnek churros, az otthoniaknak ajándékba pedig turrón.

Remélem, eljutok ide még egyszer. Ha nem, akkor 2026-ban valaki írja meg, hogy áll a Szent Család-templom, tényleg kíváncsi vagyok! :) Addig pedig lehet tippelni, hogy elkészül-e!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess minket Facebookon is!